Malo obiska na vaši spletni strani? Morda je kriva pristajalna stran!
protectech

Malo obiska na vaši spletni strani? Morda je kriva pristajalna stran!

Slabo!Zadostno!Dobro!Prav dobro!Odlično!

Če imate podjetje ali kakšno drugo dejavnost in se s spletno stranjo predstavljate širnemu svetu, potem je eden od ciljev te spletne strani gotovo ta, da bi nanjo pritegnili kar čim več relevantnega obiska. Obisk ni pomemben samo zato, ker se lahko potencialni obiskovalec spremeni v potencialnega kupca, ampak tudi za prepoznavnost, gradnjo blagovne znamke, za zbiranje leadov, širjenje kontaktov in poslovnih vezi (mreženje), itd. Danes vas brez dobre spletne strani praktično sploh ni in vse težje bodo podjetja ali posli brez ali s slabo narejenimi spletnimi stranmi še konkurirali na zasičenem tržišču. Optimizacija spletnih strani je tako danes nekaj, brez česar si težko predstavljamo uspešen nastop na spletu. Pogosto je težava v spletnih straneh samih – ni namreč dovolj, da samo imate spletno stran, ampak je pomembno, kako je zasnovana, kaj želite z njo sporočiti, katere akcije s strani uporabnika oziroma obiskovalca vzpodbuditi, itd. Najpogosteje se zatakne že pri sami pristajalni strani. Pristajalna stran, ki ni narejena kvalitetno in premišljeno namreč lahko odžene še tisto malo prometa, ki se steka na vašo stran. Od nje je v veliki meri odvisna uspešnost in obiskanost spletne strani. Pa si poglejmo, katere so najpogostejše težava s pristajalno stranjo in kako se jih lahko rešimo!

w3bPreveč ali pa premalo elementov na pristajalni strani

Oboje je lahko problem. Če je na spletni strani preveč elementov, to lahko obiskovalca zmede, da ne ve, kaj se od njega pričakuje kot naslednji korak. Hkrati prezasičena spletna stran ne deluje jasno, razumljivo in na oko privlačno. V tem smislu se je bolje držati načela »manj je več« in na pristajalni strani obiskovalcem predstaviti samo najbolj bistvene elemente. To pomeni, da jasno in v kratkih stavkih izpostavimo, kaj je glavna prioriteta strani, za obiskovalce pripravimo ustrezen gumb (call to action), ki jasno pove, kaj od njih pričakujemo, na stran naložimo samo lepe in za oko zanimive slike, ki niso prevelikih dimenzij (zaradi časa, potrebnega za nalaganje pristajalne strani), itd. Dobro je uporabljati kratke stavke in alineje, pri tem pa ves čas imeti pred očmi obiskovalca, ki prvič pristane na vaši strani in se spraševati, ali se bo na njej dobro znašel.

Povsem drug problem je, če ima spletna stran premalo elementov. Če smo prej opozarjali na to, da iz spletne strani umikamo vse tiste nepotrebne elemente, ki kradejo pozornost obiskovalca in ga odvračajo od glavnega sporočila, potem je na drugi strani velika nevarnost dolgočasna, preveč izčiščena spletna stran, na kateri je samo nekaj besedila in gumb Call to action. Stran mora imeti privlačne in na oko lepe slike, ki bodo relevantno povezane z vsebino in na podlagi katerih bo uporabnik lahko sklepal na najpomembnejše sporočilo spletnega mesta. Pri tem se splača izkoristiti vse vizuale, ki vam jih vaša storitev ali produkt, ki ga predstavljate, dopušča.

Skrite ali slabo izpostavljene prednosti

Pomembno je, da uporabnik takoj vidi, kakšne so vaše prednosti. To pomeni, da uporabnik oziroma obiskovalec strani takoj dobi dovolj relevantnih in najbolj pomembnih informacij, da se lahko odloči za akcijo. Pristajalna stran bi vedno morala vsebovati glavne prednosti vašega izdelka ali storitve, prav tako pa naj vsebuje tudi podatke o tem, kaj vas loči od vaše konkurence in vas v vašem segmentu oziroma panogi dela najboljše. Pri tem je potrebno imeti pred očmi ciljno skupino, kateri je izdelek ali storitev namenjena. Običajno je treba stestirati več različic, da na koncu ugotovimo, kaj na pristajalni strani tudi najbolje deluje. Zelo pogosto se podjetja odločajo tudi za to, da se pripravijo različna glavna sporočila za razne ciljne skupine.

Premalo izpostavljen gumb »call to action«

Zelo pogosto se dogaja, da uporabnik ob pristanku na pristajalni strani preprosto ne ve, kaj mora storiti oz. kaj se od njega pričakuje. To se dogaja precej pogosteje, kot bi nemara mislili. Pri tem večina lastnikov spletne strani pozablja, da obiskovalec spletno stran vidi prvič in da mu zato postavitev, struktura, itd. niso jasni kot njemu. Zelo pomembno je zato, da uporabnik jasno razume, kaj naj stori, ko pride na določeno spletno stran. To pomeni, da moramo naslednji korak, ki ga mora uporabnik narediti, jasno izpostaviti. Call to action gumbi morajo biti zato jasno izpostavljeni, da jih obiskovalci ne spregledajo. Pri tem naj CTA gumb ne sporoča neposredno, kaj na uporabnik naredi, ampak, kaj bo s klikom na ta gumb dejansko dobil. Kam postaviti CTA gumb? Univerzalnega odgovora na to ni, najlažje optimalno mesto poiščemo s testiranjem raznih pozicij.

Predolgo nalaganje pristajalne strani

Nič od zgoraj navedenih ukrepov vam ne bo povečalo obiska, če vas uporabniki ne obiščejo ali pa na pristajalni strani ne ostanejo dovolj časa. Razlog za to je pogosto predolgo nalaganje strani, ki odžene oz. odvrne od obiska spletne strani. Če se vaša spletna stran na kateri koli napravi nalaga preko 5 ali celo 7 sekund, potem ste lahko prepričani, da s tem izgubljate velik delež obiska. Pristajalna stran mora biti optimizirana tako za namizne računalnike kakor za mobilne naprave, da se naloži dovolj hitro, da vam potencialni obiskovalci prej ne pobegnejo. Odstranite nepotrebne elemente, zmanjšajte dimenzije slike in poskrbite, da bodo na pristajalni strani samo tiste skripte, ki jih dejansko potrebujete, saj s tem izboljšate hitrost nalaganja.

Je optimizacija spletnih strani mit ali nujnost? Poiščite odgovor v prispevku!

© 21. 10. 2017 - protectech. Oglaševanje.